Tips og nyt til dig med bil
fra Frimann Biler i Nyk. F. og Maribo

 

 

 

 

 

 

Frimann Mobility as a service

Banebrydende mobilitetsløsning "Lolland-modellen"

Lolland Kommune går foran, når de vælger at indgå i nyt pilotprojekt sammen med Frimann Biler. Vi taler om et innovativt og fremtidssikret, digitalt mobilitet-setup, som ikke er set før i Danmark. Efter en udbudsrunde, har vi indgået en aftale om ny kommunal mobilitetsløsning, der tæller 250 biler til brug for kommunens ansatte. Frimann Mobility As A Service (MAAS) er resultatet af 1½ års intensiv udvikling og testning. Vores løsning er skalérbar, og kan reguleres efter brugernes reelle behov. Denne aftale omfatter cirka 10% færre biler end Lolland Kommunes forrige aftale, og det er netop en del af konceptet. Færre biler handler først og fremmest om, at vi er i stand til at monitorere og optimere anvendelsen af bilerne, så den enkelte bil bliver brugt mere og smartere af kommunens ansatte. 

  • Denne innovative løsning forenkler driften og reducerer ressourcetræk, så kommunens ansatte kan fokusere på deres kerneopgaver. Alt håndteres digitalt, og via en brugervenlig app kan de ansatte nemt booke, tanke/oplade og returnere køretøjer samt anmelde skader direkte.

    Vi står for optimering og vedligeholdelse af flåden på vores ISO 14001 miljøcertificerede værksteder, inklusiv monitorering og on-site services. Samtidig leverer vi et komplet CO2 regnskab og sikrer korrekt håndtering af GDPR.

    Udviklingen af konceptet har kunne lade sig gøre, fordi vi har en stor spiller med. Toyota bakker os op, og vi har trukket på erfaringer fra Toyota-projektet DerbyGo i England og samarbejdet med Toyota Motor Europe samt KINTO Danmark. Toyota Financial Services ser Lolland Kommune og Frimann Biler som pionerer inden for denne løsning, og de er sultne efter at udbrede lignende løsninger. Med Lolland Kommune som pilotprojekt, håber vi at kunne nå ud til flere kommuner, større virksomheder og institutioner, og dermed være med til at skubbe til udviklingen af mobilitetsløsninger i Danmark.

    Læs mere i artiklen fra Folketidende

    Foto og artikel:
    Journalist Marianne Knudsen, Lolland-Falsters Folketidende A/S

Bz4x El bil - erfaringer fra en kunde

Torbens første erfaringer i elbil til Italien

Torben Jeppesen var bekymret for, om en elbil kunne klare lange ture. I dag ved han præcis, hvordan man kommer godt og billigt til Italien i en bZ4X. Overvejer du at tage turen sydpå i elbil, så læs om Torbens erfaringer fra sine ture til Italien i en Toyota bZ4X 

Værd at få styr på inden ferien..

Torben planlægger sine lange ture, og den første inspiration hertil kom af en artikel fra FDM. Planlægning af opladning er nemlig altafgørende, og det hjælper at kende til de billigste ladestandere langs ruten, før man tager afsted. Som eksempel nævner Torben Teslas Superchargers, dog skal man være opmærksom på, at ikke alle Tesla Superchargers er tilgængelige for Ikke-Teslaer.

Forinden havde Torben tegnet et 1 måneds abonnement til Tesla Superchargers. Hvis man dagligt klarer sig med at lade bilen hjemme, er et fleksibelt abonnement uden lang bindingsperiode værd at overveje, når man skal på bilferie. Undersøg markedet, og vælg den ladeløsning, som passer dig bedst. Download en app, som viser placeringen af ladestationer langs ruten.  

Torben følger en lade-regel.. 

  • Hvordan får man mest ud af bilens rækkevidde?

    Torben råder dig til at køre tæt på 0% batteri for at udnytte rækkevidden bedst muligt. Han begyndte sin seneste tur mod Como søen med 100% opladt batteri i Rødbyhavn og tog færgen til Puttgarten. På denne tur tilbagelagde han 1.259 km på 4 opladninger, og landede ved hotellet med hele 92% tilbage. Bilens batteri var således næsten fyldt, og Torben udleder, at det er muligt at nå til Como søen på kun tre opladningner, men at det omvendt er rart at nå destinationen med et næsten fuldt batteri.

    Torben har på sine to sidste ture til Italien lavet sin egen laderegel. Han lader sin bZ4X, når der er ca. 10% tilbage på batteriet og generelt op til 95%, da de sidste 5 % tager for meget tid i forhold til hvor lidt, han mener, man får ud af det. På denne måde tager ladetiden i gennemsnit ca. 55 min. fortæller Torben. Han kører helst ikke bilen helt tom for strøm, da der skal være batteri tilbage til at finde en ny lader, hvis den man kører til ikke virker, for det kan jo ske.

    Hvordan passer ladestandere til bZ4X?

    Torben fandt ud af, at bZ4X passer godt til de fleste ladestandere, men der er nogle ting at være opmærksom på. Stationer med ladestanderen placeret i midten passer godt til de fleste elbiler. Nogle steder kan ladekablerne være korte, så tag højde for det, når du parkerer.

    Hvordan er køreoplevelsen i bZ4X?

    Torben roser sin bZ4X, og oplever turen mod Italien som en fantastisk køreoplevelse! Han fremhæver især Toyota for at have skabt en bil, som komfortabel og rummelig - bZ4X er perfekt for både fører og passagerer. Der er masser af plads og komforten er i top! Selvom bZ4X er en større bil, er den kvik og agil - bZ4X er både velegnet til overhalinger og de små italienske veje. og i vinterhalvåret klarer den det fantastisk landeveje med både jord og sne. 

    Torben sværger til Toyota. Han har tidligere arbejdet i mellemøsten og fortæller, at Toyota var det eneste pålidelige transportvalg til de ufremkommelig veje i ørkenen, og da han besluttede sig for en elbil, var det derfor også helt naturligt at tænke Toyota. 

    Hvad elsker Torben ved sin bZ4X?

    Ifølge Torben er der flere ting at elske ved BZ4X:
    Komfortabel indstigning
    Rummelig kabine
    Kører som et flyvende tæppe
    AWD for udfordrende forhold
    Høj byggekvalitet

    Hvad kunne være bedre?

    Selvom Torben er meget tilfreds, nævnte han også nogle forbedringspunkter. Han drømmer om 100 km længere rækkevidde. Dette er dog kun en sjælden udfordring, som han udelukkende har ved langturene en gang om året. Han nævner også, at Toyota med tiden må kunne opnå bedre udnyttelse af solcellerne, og til sidst deler han nævner han sit ønske om en lille smule mere vægt på krogen.. Men Torben klager ikke, da bZ4X nemt kan trække hans store båd.

    Er Toyota fordele relevante for en elbil-køber?

    Torben fortæller at Toyota batteri-tryghed har stor betydning. Tryghed omkring batteriets holdbarhed var en vigtig brik i Torbens overvejelser, da han skulle købe elbil. læs mere om batteritryghed HER

    Toyota Relax er samtidig en vigtig garanti at medtænke, når man har et ønske om at beholde bilen i mange år. Toyota Relax er en service-aktiveret garanti, som dækker en række af de dyreste dele i bilen. Garantien aktiveres og vedligeholdes, når serviceintervallerne overholdes, og Torben er yderst tilfreds med både Relax og med servicen hos Frimann Biler. Torben har, udover Toyota Relax, selv tegnet en serviceaftale hos os, for at sikre bilens vedligeholdelse og samtidig undgå uforudsete udgifter. Læs mere om serviceaftalen HER

    Hvem bør overveje en BZ4X?

    Torben anbefaler bZ4X til dem, der elsker bilferie, off-road eventyr eller bare en rummelig og komfortabel bil. Med sin gode rækkevidde og komfort er den ideel til både hverdagsbrug og lange ture.

    Afsluttende tanker

    Torben ser allerede frem til sin næste tur til Italien i sin bZ4X. Med de gode erfaringer sine første ture er han ikke skræmt, men ser frem til endnu en problemfri og komfortabel køretur.

    Håber, at vi med Torben Jeppesens erfaringer hjælper dig med at tage en informeret beslutning om at vælge en elbil som Toyota bZ4X!

Toyota fusion 2024 foto af de fire direktører, hvor Kim Frimann, ejer af Frimann Biler A/S indgår

En ny stor Toyota spiller
vil sikre bilejernes fremtidige oplevelser

Et nyt hold af fire erfarne Toyota-forhandlere fusionerer for en endnu stærkere fremtid.
Autohallen A/S, Børge Pedersen Automobiler A/S, Frimann Biler A/S og Niels & Morten Petersen A/S går sammen for at skabe de bedste muligheder for størstedelen af Sjælland og øerne, idet de har underskrevet en bindende kontrakt om en fælles fremtid.

  • Sammenlægningen bringer fire veletablerede Toyota-bilhuse under ét tag. Fællestrækket er et stærkt DNA af en dygtig og stabil medarbejderstab med en solid relation til kunderne, skabt gennem generationer. Denne forankring er fundamentet for bilhusenes tilstedeværelse i dag, og med lokationer, der omfavner Kalundborg, Holbæk, Slagelse, Ringsted, Næstved, Køge, Nykøbing F. og Maribo, etablerer fusionen sig som en central aktør i et udstrakt geografisk område, til fordel for både bilejerne og de lokale samfund.

    Fordelagtig fusion

    Drivkraften bag fusionen er at skabe nye muligheder for yderligere specialisering. Alle fire forhandlere står i dag stærkt, fordi de har formået at operere i et foranderligt marked, og de er enige om, at vi endnu ikke har set det hele.Nye ejerskabsplatforme, en tsunami af elbiler og ny forbrugeradfærd kalder på udvikling inden for digitalisering samt et stort engagement på hele ESG-området (på dansk MSL, Miljø, Sociale forhold og Ledelse).

    Toyota, verdens største mobilitetskoncern, står sammen med de fire forhandlere i et partnerskab, hvor alle er enige om, at denne fusion skaber de mest optimale betingelser for både bilejere og ansattes fremtidige behov og forventninger.

    Lokal forankring

    Trods størrelsen understreger forhandlerne, at den lokale forankring skal bevares.

    ”Vi er alle fortsat kundernes lokale og personlige Toyota-forhandler, og det er vigtigt for os at bibeholde den genkendelige form af vores fælles værdier om gæstfrihed, troværdighed og ordentlighed,” siger Roberto da Cruz, ejer af Autohallen A/S med forretninger i Kalundborg, Holbæk og Slagelse.

    Der er også fokus på den interne proces i overgangen til den nye, store Toyota- konstellation. ”Vores medarbejderstab skal trygt og roligt lære hinanden at kende. Derfor sker sammenlægningen over tre år,” forklarer Morten Petersen, ejer af Niels og Morten Petersen A/S med forretning i Køge.

    I 2024 fusionerer Autohallen A/S og Børge Pedersen Automobiler A/S som de første, mens Frimann Biler A/S slutter sig til i 2026. Endelig forenes alle bilhuse som én enhed, når Niels & Morten Petersen A/S i 2027 følger med. Allerede nu indleder forhandlerne en fælles udvikling på bestyrelsesniveau og fra 1. juli 2024 på ejerniveau.

    ”Fremover får vores kunder mulighed for frit at vælge mellem otte forskellige lokationer, hvor der samlet er en ressource på 170 erfarne og dedikerede Toyota- medarbejdere, alle med et naturligt fokus på bilejernes bæredygtige ejerskab,” påpeger Kim Frimann, ejer af Frimann Biler A/S med forretninger i Nykøbing Falster og Maribo.

    ”Vi påtager os ansvaret som værksted og stræber efter at forlænge bilernes levetid gennem den absolut bedste service”, supplerer Klaus Pedersen, ejer af Børge Pedersen Automobiler A/S med forretninger i Ringsted og Næstved.

    Såfremt der er spørgsmål til fremsendte, bedes I tage kontakt til jeres lokale Toyota-forhandler.

    Pressemeddelelse udsendt 30. januar

Design af Maria Leire

Vores gæster kan læse om vores skønne lokalområde

Vi støtter op om det lokale bogprojekt, der hylder mennesker og råvarer på Sydhavsøerne, og vi glæder os til at gøre ventetiden i vores kundelounge endnu mere indbydende med eksemplarer af bøgerne. På bogomslaget har vi fået mulighed for at indsætte tekst, som du kan læse her..

"I det sydlige Danmark møder du en mangfoldighed af skønne steder og engagerede mennesker, som alle bidrager og udgør den pulserende ånd og styrke i området, denne bog er netop et fint eksempel herpå. Med bogen ønsker vi at invitere dig til at besøge og udforske nogle af de smukke lokaliteter på Lolland-Falster, men før du bladrer videre, vil vi byde dig velkommen til Sydhavsøerne, den del af Danmark, hvor Frimann Biler er forankret med solide, lokale rødder.

  • Historien om Frimann Biler er også historien om, hvordan nye veje i et hjørne af Lolland-Falster opstår og fortsat forgrener sig på danmarkskortet i kraft af et positivt og konstruktivt samspil mellem mennesker. 

    I 1984 bygger Knud-Aage Frimann et bilhus og sætter dermed gang i udviklingen af et nyt industriområde i Nykøbing Falster. På en mark, uden for byen og uden færdigetablerede veje, sælges og serviceres Toyota biler til private og erhverv, og snart etableres der nabovirksomheder til gavn for hele lokalområdet. Frimann Biler vækster og bilhuse i Maribo og Nakskov kommer til. I 2003 gives nøglerne videre til sønnen Kim Frimann, som involverer sig langt ud over bilbranchen. Visionen er at skabe nye muligheder for Lolland-Falster, og gennem sit engagement på uddannelsesområdet og bestyrelsesarbejdet hos DI Lolland-Falster og Business Lolland-Falster, er Kim med til at drive den lokale udvikling. 

    I 2022 modtager Frimann Biler den lokale Erhvervspris, og hyldes for sin klare og bæredygtige virksomhedsprofil, som med både stolte traditioner og evnen til konstant at omstille sig, formår at vækste og ekspandere. Frimann Biler roses for sit innovative og konstruktive samarbejde med omverdenen og for fortsat at holde Lolland-Falsters erhvervsmotorer i gang. 

    Frimann Biler er først og fremmest en servicevirksomhed, og vores største opgave er at skræddersy mobilitetsløsninger til glæde for mange. Samtidig prioriteres miljø- og arbejdsmiljøforhold højt for at drive en sund og bæredygtig virksomhed. 

    Vi lever og arbejder her og ønsker at passe godt på vores område. Derfor forpligter vi os til at arbejde med miljøledelse. Frimann Biler autoværkstederne er miljøcertificeret med ISO 14001, og hvert år fastlægges nye mål for at reducere miljøpåvirkninger. Affaldstyper håndteres miljørigtigt, og vi fokuserer på genanvendelse og reparation, i det omfang det lader sig gøre.

    Kim Frimann arbejder fremadrettet med at sætte Lolland-Falster på danmarkskortet ved at engagere sig positivt i samarbejder, og gennem fusioner med andre markante aktører, skabes der fortsat nye veje mellem Sydhavsøerne og resten af Danmark." 

     

Bluetooth system

Toyota kundeservice bedst for 22. år i træk!

Det viser helt nye tal, netop offentliggjort af Loyalty Group og FDM

Hele 22.000 bilejere i Danmark har i årets første måneder svaret på spørgsmål om deres tilfredshed med 23 forskellige bilmærker, og konklusionen er tydelig! 

Danske bilejere oplever den bedste kundeservice hos Toyota. Dette ses i den nyeste udgave af AutoIndex 2024, der er den største tilfredshedsundersøgelse blandt bilejere i Danmark. Toyota topper undersøgelsen for 22. år i træk, når det handler om bilejernes tilfredshed med forhandlerne og værkstederne.

  • Vi vil give mindeværdige oplevelser

    Ingen andre bilmærker kan prale med ligeså tilfredse kunder hos deres forhandlere og på værkstederne som Toyota.

    "Vi ønsker at behandle kunderne, som er de gæster i vores hjem, og sigter efter at give dem en mindeværdig oplevelse og lidt mere, end de måske forventer. Derfor er det en stor glæde at se, at kunderne nu for 22. gang i træk med deres svar i undersøgelsen har vist, at det er noget, de værdsætter"
    - Dette siger Alar Metsson, administrerende direktør hos Toyota Danmark. Han tilegner Toyota-forhandlerne og værkstederne over hele landet æren for den bemærkelsesværdige bedrift.

    "Det er ekseptionelt at kunne yde den bedste kundeservice 22 år i træk. Det skal der et helt særligt netværk af forhandlere og værksteder til for. Vores mål er, at hver enkelt Toyota-forhandler er den bedste forhandler i byen. Så der skal lyde et stort tillykke til alle i netværket og en mindst ligeså stor tak til de mange Toyota-bilejere, der har vist os deres tillid. Vi er ydmyge og meget taknemlige"
    - lyder det fra Alar Metsson.

    26 point foran nærmeste forfølger

    Efter flere år med generelt stigende tilfredshed med forhandlerne blandt bilejerne i Danmark, faldt tilfredsheden sidste år for første gang i længere tid. Samme tendens fortsætter i år, hvor den generelle tilfredshed med forhandlerne falder 0,6 procent. Toyota er et af de bilmærker, der klarer sig bedst i toppen med en mindre tilbagegang på 0,3 procent.

    Toyota scorer 926 indekspoint, hvilket er 26 point foran nærmeste forfølger og hele 60 point højere end gennemsnittet for de 23 bilmærker.

    Ros til vores autoriserede værksteder

    En anden af de fire delkategorier i AutoIndex-undersøgelsen dækker bilejernes tilfredshed med de autoriserede værksteder. Her ikke bare fastholder men udbygger Toyota sin komfortable førsteplads til 951 indekspoint og ligger nu 17 point foran den nærmeste forfølger. Gennemsnittet for alle bilmærkers kundetilfredshed på værkstederne ligger på 889, hvilket er en tilbagegang på 1,4 procent.

    Hvad er opskriften på markant bedre service?

    Toyota-topchefen i Danmark, Alar Metsson, glæder sig over, at Toyota ifølge tilfredshedsundersøgelsen yder en markant bedre service end de øvrige bilmærker i Danmark og derfor også overgår alle såkaldte luksusmærker. Topplaceringen i nu 22 år i træk kommer dog ikke af sig selv, afslører han.

    "Det er vigtigt, at vi sammen med forhandlerne og værkstederne løbende investerer i at holde et højt serviceniveau. Vi skal bl.a. sikre, at tingene bliver lavet ordentligt første gang på værkstederne," forklarer Alar Metsson.

    Nye koncepter giver kundefordele

    Toyota har søsat flere koncepter de senere år, der skal være med til at give kunderne endnu mere tryghed i ejerskabet af deres bil.

    Der følger bl.a. altid et års gratis vejhjælp med, når man får serviceret sin Toyota på et autoristeret værksted, ligesom man med konceptet Toyota Relax kan få serviceaktiveret garanti op til bilens 10. år eller 185.000 km. Konceptet gælder ikke bare nye biler, men faktisk også brugte biler - også selvom de ikke har været serviceret på et autoriseret Toyota-værksted tidligere. Med et enkelt servicebesøg kan de få genaktiveret garantien, så længe de ikke er ældre end 10 år eller har kørt over 185.000 km.

    Det samlede resultat i AutoIndex-undersøgelsen omfatter udover kundetilfredsheden hos forhandlerne og på værkstederne også spørgsmål om oplevelsen af selve bilen, hvilket tæller 40 procent, og om loyaliteten, der tæller 20 procent. Samlet set placerer Toyota sig på andenpladsen med 913 indekspoint og haler dermed ind på BMW, som nu kun fører med 2 point i undersøgelsens samlede resultat.

    FAKTA

    Konsulentfirmaet Loyalty Group har gennemført den omfattende AutoIndex-undersøgelse siden 2003. Undersøgelsen består af flere end 200 detaljerede spørgsmål om kundeoplevelsen med bl.a. bilen, forhandleren og værkstedet. Dette års undersøgelse blev gennemført i perioden fra januar til marts 2024 og inkluderer biler registreret i perioden fra 2020 til 2023. En tilsvarende undersøgelse er også foretaget i Sverige og Norge.

    Kilde: Pressemeddelelse udsendt 6. maj 2024 fra Toyota.dk

Bilcentrum 16. april 2024 i Ugeaviserne Guldborgsund og Lolland
Artikel - Louise Lindhagen

Service på et autoriseret værksted giver den bedste sikkerhed

Som bilejer er man bedst sikret ved at vælge et autoriseret værksted til service af sin bil. Det giver garanti for, at mekanikerne er eksperter i bilmærket til en konkurrencedygtig pris.

  • Det skal være nemt at være bilejer. Sådan lyder mantraet hos Frimann Biler.

    En af de største udfordringer for bilejerne er ifølge Aage Østergaard, som er filialchef i Maribo, at finde den bedste service målt på både pris og kvalitet. Men svaret falder prompte, når filialchefen bliver spurgt, hvor man finder den bedste service.

    - Altid på et autoriseret værksted. Det er den nemmeste og sikreste løsning for kunden, fordi et autoriseret værksted altid er specialister i bilmærket. Hos Frimann Biler får mekanikerne løbende efteruddannelse, så de er opdateret med den nyeste viden om bilernes teknologi og software, fortæller Aage Østergaard.

    I gamle dage handlede service mest om at få tjekket olien, men i dag er bilerne udstyret med langt mere avanceret software. Derfor er det vigtigt, at mekanikerne har den nyeste viden om bilen og dens tekniske funktioner – og det findes på et autoriseret værksted.

    - Hos Frimann Biler kan vi klare alle former for reparationer af bilmærket, uanset model og årgang. Vi har et fast timeforbrug på alle typer af services og reparationer. Derfor overrasker vi ikke med ugennemsigtige omkostninger og gebyrer på fakturaen. Det giver kunden tryghed, og en gennemsigtig regning er altid den nemmeste løsning, siger Aage Østergaard.

    Frimann Biler kan klare alt omkring bilen, lige fra hjulskift til en skade. Hvis uheldet er ude, skal det være nemt og trygt at få repareret bilen, og pladeværkstedet hjælper også gerne med kommunikationen til kundens forsikringsselskab.

    Fordelene ved autoristeret service

    Når man som kunde får service på et autoriseret værksted, giver det en driftssikkerhed og øger gensalgsværdien af bilen. Samtidig er kunden bedre sikret med vejhjælp og rustkontrol. Med autoriseret service opretholdes garantien på bilen automatisk, og der bruges originale reservedele ved reparationer.

    - Hvis man tidligere har bøvlet med kulance, så får man en forståelse for, hvor vigtigt det er at overholde sin service på et autoriseret værksted. Det er den ultimative fordel for kunden, understreger Aage Østergaard.

    I Maribo tilbyder Frimann Biler autoriseret service til konkurrencedygtige priser på Toyota, Hyundai, Citroën og Opel. Begge værksteder i Maribo og Nykøbing Falster er desuden miljøcertificerede med ISO14001, hvilket betyder, at værkstederne tager ansvar for og arbejder med miljøledelse ud fra fastlagte mål om at reducere miljøpåvirkninger og spild samt behandle alle affaldstyper miljørigtigt og fokusere på genanvendelse.

    - Som kunde er man altid velkommen til at komme ind på vores værksteder. Der er ikke noget, som bare er i småtingsafdelingen, fordi service handler først og fremmest om tryghed og tilfredshed. Derfor er det ikke nødvendigt at booke tid til eksempelvis udskiftning af viskerblade, en pære, påfyldning af sprinklervæske, eller hvis en lampe lyser på displayet. Man skal bare komme forbi, siger Aage Østergaard.

    Se artiklen

Bilcentrum marts 2024 i Ugeaviserne Guldborgsund og Lolland 
Artikel - Louise Lindhagen

Mobilitetsløsninger, der passer til kundens ønsker

En skræddersyet løsning tilpasset kundens behov for mobilitet. En økonomisk aftale med høj gennemsigtighed. Sikkerhed om, at man ikke bliver overhalet indenom af udviklingen, så snart man har fået overdraget nøglen til sin nye bil. Sådan ser fremtiden ud for TOYOTA hos Frimann Biler.

  • Hos Frimann Biler har et nyt ord vundet terræn: Mobilitetsløsninger. I stedet for at kigge isoleret på den enkelte bil er der kommet et nyt fokus på at finde løsninger, der passer til kundens behov, og som giver tryghed og ro i sindet. Derfor har TOYOTA trykket speederen i bund og lanceret en række tiltag, der skal skabe mobilitetsløsninger på kundens præmisser.

    ”Vi oplever en stigende efterspørgsel på privatleasing, da mange kunder er usikre på, hvad fremtiden bringer. Hvordan ser økonomien ud om et halvt år? Hvor hurtigt udvikles rækkevidden på batterierne til elbiler? Den usikkerhed bliver man kvit gennem TOYOTA Privatleasing,” forklarer kunderådgiver hos Frimann Biler i Nykøbing Falster, Philip Ritter.

    Med TOYOTA Privatleasing får kunden en løsning gennem FDM, der som tredje part er med til at kvalitetssikre aftalen. Kunden er bundet i 11+1 måned, hvorefter bilen kan leveres tilbage til Toyota, uden at man skal bekymre sig om salget.

    Hvis det derimod passer bedre til kundens budget og temperament at købe bilen, er det muligt at finansierenden gennem TOYOTA Finans. Her stiller TOYOTA en garanteret tilbagekøbspris efter 60 måneder, og samtidig får man TOYOTA DÆKning, der frem til bilens 3. år sørger for betaling af et nyt dæk ved punktering eller havari, hvor dækket ikke kan reddes. ”Det stiller kunden langt bedre og giver flere fordele end ved et almindeligt banklån,” understreger Philip Ritter.

    Toyota Relax og tryghed

    En anden særlig service, som man får med gennem en handel eller leasing hos TOYOTA, er Relax-programmet, som giver op til 10 års serviceaktiveret garanti. Når kunden sender sin TOYOTA til service, udløses automatisk 12 måneders garanti. Det gælder, når bilen ikke længere er omfattet af fabriksgarantien, så længe bilen ikke er fyldt 10 år eller har kørt 185.000 km.

    Til elbiler tilbyder TOYOTA også Batteritryghed, hvor den japanske bilproducent lover, at batteriet helt op til 10 års brug eller op til 1 mio. km’s kørsel, afhængig af hvad der kommer først, som minimum stadig har 70% af sin oprindelig kapacitet til rådighed. ”Man er altså sikret en lang rækkevidde selv efter mange års kørsel,” afrunder Philip Ritter. Klik ind på frimannbiler.dk for at læse mere om fordelene ved at være kunde hos TOYOTA

    Læs artiklen

Toyota Garanteret tilbagekøbspris hos Frimann Biler

Privatleasing - Hvordan kommer du i gang?

Privatleasing er en fleksibel løsning, som flere og flere vælger netop nu, for at undgå bekymringer om prisændringer og eventuelt værditab. Oveni får du serviceaftale med og slipper for bøvl og besværet med at sælge en brugt bil senere. 

Det er slet ikke så svært, og der er mange fordele..
Du vælger den ønskede model, fastsætter dit årlige kørselsforbrug og betaler en førstegangsydelse. Herefter betaler du en fast månedlig ydelse for bilen, i din leasingperiode. Når perioden er udløber, afleverer du bilen tilbage os.
Toyota privatleasingaftale bygger på en FDM-privatleasingaftale. Derfor er det også FDM-værksted, som gennemgår bilen og laver rapport, når aftalen udløber.  

  • Fordele ved privatleasing

    Privatleasing er en god mulighed for dig, der ønsker at slippe for bekymringer om ejerskab og kan se fordelene ved en større tryghed i hverdagen. Det kan også være et fint tilbud til dig, der ønsker at afprøve forskellige modeller før du beslutter dig for et køb, og vælger du at privatlease gennem os, hjælper vi dig selvfølgelig hele vejen, lige fra dine første overvejelser til overlevering, værkstedsbesøg og aflevering. 

    Serviceaftale følger med

    Toyota Privatleasing indeholder serviceaftale, så du er dækket i hele perioden, og hos Frimann Biler tilbyder vi "Kom bare ind" service til vores kunder, uanset om bilen er købt eller leaset. Det betyder, at du ikke behøver booke tid, når det gælder småting. Vi smider alt, hvad vi har i hænderne, hvis din pære, eller vinduesvisker skal skiftes, eller hvis lamperne i displayet lyser. Større ting som hjulskift eller reparationer, booker du nemt tid til online, og med din serviceaftale skal du ikke have ekstra penge op af lommen ved dine værksstedsbesøg. 

    Er privatleasing nyt for dig?

    Er privatleasing helt nyt for dig, kan det være rart at undersøge dine muligheder hjemmefra. På toyota.dk kan du læse mere om privatleasing HER. Måske får du ikke alle dine spørgsmål besvaret, i så fald står vi klar med personlig rådgivning hos Frimann Biler, hvor du også kan prøve din måske kommende bil.

    Læs mere HER, hvor vi har samlet lidt info om Toyota privatleasing, lån, tilbagekøbspris, finansiering og forsikring.

Elbil - noget for dig?

Det spørgsmål er der efterhånden mange af vores kunder, der stiller sig selv. Både elbilers rækkevidde og mulighederne for at lade er forbedret de seneste år, og det betyder at flere i dag kan matche deres kørselsbehov med en elbil. 

Springet til en elbil kan virke stort, men det er ikke uoverskueligt, og vi er klar til at hjælpe dig godt ud på vejen..
Du skal til at sætte dig ind i nogle nye funktioner og nye vaner, men de fleste af vores kunder vænner sig hurtigt til at køre på el, og mange kan slet ikke forestille sig andet end el, når de først har mærket kørekomforten i en Toyota BZ4X. 

Hvad har betydning for dit valg af elbil og hvad skal du overveje?
  • Læs mere om batteritryghed HER

  • Vi kan rådgive dig om valg af boks og ladestander, men det er også en god idé at undersøge muligheden for at lade i nærheden af din arbejdsplads.

  • Vi kigger på dit kørselsmønster sammen med dig for at beregne dit reelle behov, og deler andre kunders kreative løsninger, når det gælder køreferie eller turene på lossepladsen..

  • Rækkevidde er vigtig, men det er ladehastigheden også. Dvs. den tid, det tager at fylde strøm på bilens batteri. Hvis du pendler, er det oplagt at bruge offentlige hurtig- og lynladere undervejs. Bor og arbejder du i samme by, er ladehastigheden måske ikke det vigtigste parameter, men derimod valget af ladeboks hjemme. 

  • Du skal vide hvor ladestikket sidder og hvor kablerne ligger.
    Du skal også vide hvordan skærm menuerne virker og hvilke køreprogrammer bilen har, og hvis elbilen har tilknyttet en app på mobilen, gennemgår vi funktionerne med dig.
    Vi opfordrer dig altid til at tage prøvetur, hvor du både når at køre i by, på landevej og motorvej, fordi det er vigtigt at se, hvordan din kørestil påvirker forbruget og rækkervidden.
    Og inden du triller af sted, skal du huske, at en elbils acceleration overraker de fleste første gang!

Kender du reglerne for personbiler i de større byer?

Siden 2023 var det ikke længere lovligt for diesel personbiler at køre i miljøzonerne uden partikelfilter.
De nye miljøkrav skal være med til at sikre renere luft i de større byer. Derfor skal du være forberedt, hvis du vil køre i København, Frederiksberg, Aarhus, Aalborg og Odense.
Ved ulovlig kørsel i de danske miljøzoner bliver bøden for personbiler på 1.500 kr.
Tjek på Motorregistret HER, om din bil lever op til reglerne og kan køre i miljøzonerne

Spørgsmål om partikelfilter?
  • Partikelfilteret skal være godkendt til din specifikke bilmodel. Du kan læse mere om godkendte partikelfiltre på Færdselsstyrelsens hjemmeside.

  • Kan din diesel personbil ikke få eftermonteret et godkendt partikelfilter, er det måske nu, du skal overveje en nyere bil.


Følg os på Facebook
og få nyheder fra både salg og værksted i dit feed hver uge..

Spørg os